lördagen den 21:e april 2012

Sa du downshifta?

Haha, är det bara jag som aldrig hört ordet downshifta förut? (Läs gärna vad Clara & Katta skiver om begreppet.)

Tänker på Beverly Skeggs som jag läser nu, läs gärna – hon är knivskarp!

Som alltid är det win win för medelklassen, det vi gör är alltid det rätta. Vill vi ha en sketen etta mitt på den mest förorenade gatan i Sverige så är det det mest eftersträvansvärda. Vill vi vara shabby chic och bo på landet så är det det mest eftersträvansvärda.
Görs detta av någon med mindre ekonomiskt och/eller kulturellt kapital så är det fail.
Man kan inte vara shabby chic om man redan "är" shabby.

3 kommentarer:

  1. Ha ha, nej det är inte bara du. Jag hade inte hört ordet innan jag läste Claras inlägg faktiskt :)

    SvaraRadera
  2. Nej, jag hade inte heller hört det förrän jag läste om det hos UnderbaraClara. Och sen dess har jag gått och stört mig.

    SvaraRadera