fredag 27 april 2012

Gästinlägg: Oskar

Hej, Oskar här igen, tycker det har varit lite dött här på bloggen på senaste så nu är det dags att styra upp.

Gammal bild på mig, alltså typ ett par veckor
vilket är ganska gammalt eftersom jag inte ens
har funnits i femtio veckor (utanför magen alltså!).

Mina föräldrar har inte fattat att om de låter mig ha en sak, typ en mobil eller whatever, en gång så kommer jag alltid att vilja ha den. De tror att de kan lura mig - att de kan få mig att glömma att jag fick leka med den för en vecka sedan. De tror typ att jag har dåligt minne. Jag har bäst minne, och bäst gråt så jag bara gråter och gråter tills jag får som jag vill.
Pappa och mamma är lite oroliga att jag ska hålla på likadant sen när jag börjar förskola, bara gråta och gråta så fort jag inte får som jag vill. Och ja, det lär jag ju göra - det funkar ju hehe.

En annan sak jag börjat med nu är att bitas. Jag tar tag skithårt i mammas hår så att hon inte kan göra någonting sedan visar jag sockerbitarna och pressar mitt face mot hennes kind tills jag får ett rejält tag. Hon bara "nej, inte bitas, bara pussas", jag vill inte ens pussas, vad snackar hon om?

Men jag gillar att gosa, när jag själv är på humör. När jag ska sova till exempel så räcker det inte med att ligga bredvid mamma och pappa, jag vill ligga dem. Om mamma lägger mig till exempel så lägger jag min kind mot hennes kind, alltså med hela min kroppstyngd, sen ligger vi så tills jag somnar och mamma vågar inte flytta mig för hon tycker det tar såååå himla lång tid för mig att somna så hon är rädd för att väcka mig. Men sen när hon nästan har nackspärr och är helt blöt av dregel då flyttar hon mig till slut och då vaknar jag och gråter och så måste vi börja om igen.
Fattar inte varför mamma tycker det är så himla tråkigt att ligga med mig i sängen, har hon bättre saker att göra eller vad? Och om hon ska göra nåt som är roligare så vill ju jag vara med!

2 kommentarer:

  1. Åh så underbart skrivet!

    SvaraRadera
  2. Här finns en till som gråter när hon inte får som hon vill. Eller gråter var en underdrift; hon fullkomligt bryter ihop och gråtskriker så hon inte få luft typ. Puh!

    SvaraRadera