lördag 21 april 2012

Det finns puckon, och så finns det PUCKON

På vår lokaltidnings hemsida finns en kort artikel om en kvinna som ringde polisen i går natt för att hon var förföljd av två män. Polisen hittade kvinnan, så ingenting mer hände, men det som diskuteras i kommentarsfältet är hur JOBBIGT OSKYLDIGA MÄN HAR DET SOM MÅSTE GÅ OMVÄGAR FÖR ATT INTE SKRÄMMA UPP KVINNOR. Tror ni mig inte? Nej, jag trodde fan inte heller mina ögon. Läs själva:

"Då jag är ute och promenerar, händer det att jag uppmärksammar kvinnor som blir oroliga då vi möts eller i synnerhet då jag hinner ifatt på grund av att jag går raskt. Allt för ofta kommer jag på mig med att ta omvägar för att slippa se deras nervösa beteende. Det gör mig både ledsen och förargad att jag som oskyldig ska behöva anpassa mig på grund av deras fördomar!  Statistiskt är det gubben de har därhemma de har anledning vara rädd för i alla våldssammanhang. "Mannen i busken" är tack och lov mycket ovanlig, men förekomsten av en endaste är naturligtvis en för mycket."

Ibland önskar jag att jag inte hade råkat se saker, det här är en sådan gång. Jag blir så jävla förbannad så jag vet fan inte vad jag ska göra av mig själv. Seriöst liksom. SERIÖST!

Jag skulle gissa på att det finns cirka noll kvinnor som skulle skriva under på att det största problemet med överfallsvåldtäkter är hur begränsande de är för MÄNNENS rörelsefrihet. Men det är ju jag.
Och don't get me started på det här med "kvinnors fördomar".

5 kommentarer:

  1. Alltså, hur dum får man bli? Suck på vissa människor alltså!

    SvaraRadera
  2. va dumt. Ingen har väl tvingat honom att anpassa sej ett skit. Den är denne man så Jävla rädd att bli förknippad med andra svin så kanske han kan bemöta människor med lite mer förstående för situationen än det här. Skulle jag vara likadan skulle jag kunnat bli asförbannad på alla jag var tvungen att gå runt när jag hade hund för att de var rädda. Och vad vet han om de här kvinnorna? Nä så Jävla trångsynt får man inte vara. fattar inte hur han kan ta det personligt alltså. Det är väl inte han, det är ju situationen. Åh vilken tönt.

    SvaraRadera
  3. Alltså, va? Hu, så jobbigt det måste vara. Oerhört begränsande.

    SvaraRadera
  4. Nu har jag tänkt på det här inlägget i flera dagar och jag kan inte sluta uppröras!

    SvaraRadera
  5. Ja, alltså jag är så nyfiken på hur debatten gick sedan i kommetarsfältet efter att jag gick in och skrev hur upprörd jag blev av deras kommentarer. Men jag vågar inte gå tillbaka och kolla för jag antar att alla bara hånar mig.

    SvaraRadera