tisdag 11 oktober 2011

Små lätta moln


Jag älskar dessa moln! Och har man inte råd med originalet så säljer JNYdesign denna finfina kopia i massor av olika färger. Just denna bit tyg fick bli filt till Oskar.



Ena sidan är mjuk jersey, andra sidan gosig fleece. Fleecetyget är en Ikeafilt som jag klippt sönder, det blev billigare att köpa en filt där än att köpa fleece i tygaffären. Kantbanden är en vanlig snedslå som jag sytt fast med tvillingnål. Blev ju inte jättefint, men vafan, jag sydde den här innan jag lärt mig sy fina kantband.

2 kommentarer:

  1. Ikea är ett under när det gäller pysselmaterial. Mitt bästa tips: leta efter trasiga kuddar på fyndavdelningen och använd stoppningen till hemmagjorda gosedjur etx. Mycket billigare än pysselaffärens svindyra variant.

    För övrigt undrar jag hur du lyckas sy så fint i trikå? Jag hatar det!

    SvaraRadera
  2. Men bra tips!!! Synd bara att det inte finns Ikea i Umeå, än iaf...

    Än så länge har det gått asbra att sy i trikå. Men jag har mest sytt i jersey, ska testa interlock snart och det tyget ser lite tunnare och sladdrigare ut än det jag sytt i hittills. Men jag har köpt stretchnålar, och så har jag på 1:ans pressarfottryck (finns tre lägen på min maskin, och 3:an är för vanlig bomullsväv).

    SvaraRadera