fredagen den 7:e oktober 2011

Prickigt prickigt prickigt


När vi höll på att hamstra grejer som bäst inför Oskars ankomst så hittade vi ett skötbord på Blocket. Till den ganska fula möbeln (som jag målade och satte nya knoppar på!) så fick vi med skötbädden som de använt till sitt barn.
Jag sprättade helt enkelt upp den, ritade av de olika delarna på vaxduk som jag köpt från Stoff och stil, och sydde en egen skötbädd.


Att sy i vaxduk var ingen konst men det blir hål i tyget när man syr, så var noga. Det enda som var klurigt var att få ihop den sista sömmen snyggt. Det blev lite tajt när jag hade pulat in skumgummidelarna så jag sydde helt enkelt ihop ena kortsidan för hand. Denna sida är nu alltid vänd in mot väggen.
Det som inte syns finns inte...

2 kommentarer:

  1. Mycket snyggt! Vår skötbädd är en helt vanlig, vit uppblåsbar från IKEA. Men den är piffad med diverse olika handdukar.

    SvaraRadera
  2. Ja, lite färg kan piffa upp det mesta :)

    SvaraRadera