tisdag 18 oktober 2011

Berätta allt du vet om overlock

När jag börjar intressera mig för någonting så blir jag alltid helt besatt. Som nu när jag börjat sy barnkläder; genast vill jag köpa exakt alla fina tyger jag hittar. Och det är många. Jag vill ha fler mönster, mer tråd, och en overlock!

Jag har aldrig sytt på en overlock, men på sykursen som jag har börjat så finns det en som jag ska få testa. Cirkelledaren varnade mig för den: "Har man provat en gång så vill man aldrig sy på något annat."
Maskinen som jag ska få testa är en Huskylock 15. Antar att det är en billigare overlock, men kanske fullt tillräcklig? Eller?

Så, till dig som har en overlock:
Vad är det man ska tänka på när man väljer maskin? Vilket märke har du? Vad kostade den? Varför valde du just den?
Och är det verkligen så underbart som alla säger?

1 kommentar:

  1. Kanske sent att svara på detta men jag valde mellan HS 15 och 21. Jag valde 21 pga att den ställde in sig själv och jag slapp bråka hela tiden med inställningarna samt att den kan sy täcksöm som jag vill göra på de barnkläder jag syr och flatlock...sen måste man visserligen bygga om maskinen men efter ett tag så har man lärt sig hur man gjorde och då det mkt snabbare :-)

    Är supernöjd med Huskylock 21!

    SvaraRadera